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Seminário | Os processos de elaboração de interações formativas na transmissão de saberes profissionais

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Encontra-se editado o Volume XIII, n.º 1 da revista Laboreal

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Queirós, C., Fonseca, S., Guimarães, F., & Martins, V. (2017). A dimensão do fator humano na segurança ferroviária: Estados emocionais do profissional. In L. Lourenço, Alcafache: 30 anos depois (pp. 33-54). Coimbra: Imprensa da Universidade de Coimbra/Coimbra University Press.

Saraiva, L., Brandão, T., & Matos, P. (2107). Economic insecurity and separation-individuation in Portuguese emerging adults: The role of self-esteem and depression. Young. Advance online Septembre 4 http://dx.doi.org/10.1177/1103308817713622.

Quintas, S., Queirós, C., Marques, A.,& Orvalho, V. (2017). Os enfermeiros e a sua saúde no trabalho: a relação entre depressão e burnout. International Journal on Working Conditions, 13, 1-20.

Cunha, S., Queirós, C., Fonseca, S.,& Campos, R. (2017). Resiliência como preditor do impacto traumático em Técnicos de Emergência Pré-Hospitalar. International Journal on Working Conditions, 13, 51-67.

Barros, S., Cadima, J., Pinto, A. I., Bryant, D. M., Pessanha, M., Peixoto, C., & Coelho, V. (2017). The quality of caregiver–child interactions in infant classrooms in Portugal: the role of caregiver education. Research Papers in Education, 1-25. http://dx.doi.org/10.1080/02671522.2017.1353676.

Alves, P., Sales, C., & Ashworth, M. (2017). Does outcome measurement of treatment for substance use disorder reflect the personal concerns of patients? A scoping review of measures recommended in Europe. Drug and Alcohol Dependence, 179, 299-308. https://doi.org/10.1016/j.drugalcdep.2017.05.049.

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Coimbra: Almedina. Silva, B. A., & Poeschl, G. (2017). Bem’s “Feeling the future” (2011) five years later: Its impact on scientific literature. Journal of Parapsychology, 81(1), 33-45.

Almeida, R. S., Martins, C., Marques, A., Benevides, D., Costa, A., Queirós, C., ... & Faria, L. (2017, June). Development of a Hybrid Application for Psychotic Disorders Self-Management. In International Symposium on Ambient Intelligence (pp. 229-237). Springer, Cham. doi: 10.1007/978-3-319-61118-1_28

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Matias, M., Ferreira, T., Vieira, J., Cadima, J., Leal, T. and M. Matos, P. M.(2017), Work–family conflict, psychological availability, and child emotion regulation: Spillover and crossover in dual-earner families. Personal Relationships. doi:10.1111/pere.12198

Matias, M., Ferreira, T., Vieira, J., Cadima, J., Leal, T.,& Matos, P.M. (2017). Workplace Family Support, Parental Satisfaction, and Work–Family Conflict: Individual and Crossover Effects among Dual-Earner Couples. Applied Psychology. Avançado online http://dx.doi.org/10.1111/apps.12103

Faria, L. & Lima Santos, N. (2017). Questionário de Competência Emocional revisitado (QCE). In L. S. Almeida, M. R. Simões, & M. M. Gonçalves (Coords.), Adaptação, desenvolvimento e sucesso académico dos estudantes do ensino superior: Instrumentos de avaliação (e-book, Cap. 6, pp. 70-79). Braga: Associação para o Desenvolvimento da Investigação em Psicologia da Educação (ADIPSIEDUC; ISBN 978-989-99517-1-6).

Costa, A. & Faria, L. (2017). Educación social y emocional revisitada: perspectivas sobre la práctica en la escuela portuguesa. Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 88(31.1), 65-76.

Sales, C. M. D., Saraiva, A., & Faísca, L. (2017). Treino da resistência psicológica na recruta Militar em Portugal: O papel da coesão militar, da estima de si e da ansiedade na resiliência. Avances en Psicología Latinoamericana,35(2), 329-349.

Poeschl, G., Valentim, J. P., Papastamou, S., Chryssochoou, X., Prodromitis, G., Pavlopoulos, V., Mari, S., & Chiara Volpato, C.(2017). Predictors of the Perceived Efficacy of Actions against Austerity Measures. International Review of Social Psychology, 30(1), 41-51. doi: https://doi.org/10.5334/irsp.96

Guerra, M. P., Lencastre, L., Silva, E., & Teixeira, P. M. (2017). Meaning in life in medical settings: A new measure correlating with psychological variables in disease. Cogent Psychology, 4(1), 1286747. https://doi.org/10.1080/23311908.2017.1286747

Sales, C. M. D., Alves, P., & Elliott, R. (2017). A versão portuguesa do Questionário Pessoal (PQ). In M. M. Gonçalves, M. R. Simões, & L. S. Almeida (Organizadores), Psicologia Clínica e da Saúde: Instrumentos de Avaliação. Lisboa: Editora Pactor.

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Rocha, V., Guerra, M., Lemos, M., Maciel, J., & Williams, G. (2017). Motivation to Quit Smoking after Acute Coronary Syndrome. Acta Médica Portuguesa, 30(1), 34-40. http://dx.doi.org/10.20344/amp.7926

Rothes, A., Lemos, M. S., & Gonçalves, T. (2017). Motivational Profiles of Adult Learners. Adult Education Quarterly, 67(1), 3-29. http://dx.doi.org/10.1177/0741713616669588

Conceição, C., Pedro, J. & Martins, M.V. (2017) Effectiveness of a video intervention on fertility knowledge among college students: a randomized, pretest-posttest study. The European Journal of Contraception and Reproductive Health Care. Avançado online http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13625187.2017.1288903

Fernandes, T., Coelho, B., Lima, F., & Castro, S. L. (2017). The handle of literacy: evidence from preliterate children and illiterate adults on orientation discrimination of graspable and non-graspable objects. Language, Cognition and Neuroscience, 1-15. Avançado online http://dx.doi.org/10.1080/23273798.2017.1283424

Sobral, M.P.; Costa, M.E.; Schmidt, L.; Martins, M.V. (2016). COMPI Fertility Problem Stress Scales is a brief, valid and reliable tool for assessing stress in patients seeking treatment. Human Reproduction, 32(2), 375-382. doi: 10.1093/humrep/dew315

 
 
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