Notícias e Eventos

 

Workshop | Intervenção na crise: Group crisis intervention

[ mais informações ]

 

No laboratório à conversa com... Ana P. Pinheiro

[ mais informações ]

 

U. Porto Summer Institute on Clinical Psychological Science

[ mais informações ]

 

Encontra-se editado o Volume X, n.º 2 da revista Laboreal

[ mais informações ]

 

Artigo de investigadores do CPUP é um Highly Cited Paper (Produção científica da Universidade do Porto indexada na Web of Science)

O artigo de Moreno, S. , Marques, C. , Santos, A. , Santos, M. , Castro, S. L., & Besson, M. , Musical Training Influences Linguistic Abilities in 8-Year-Old Children: More Evidence for Brain Plasticity publicado na revista CEREBRAL CORTEX, Vol.19 nº 3, pp.712-723, 2009, é um "Highly Cited Papers", pertencendo ao top 1% de papers dos mais citados na sua área científica pelo ano de publicação.

[ Papers ISI - Web of Science 2009-2013 ]

[ mais informações ]

 

Publicações mais recentes

Cadima, J., Doumen, S., Verschueren, K., & Buyse, E. (2015). Child engagement in the transition to school: Contributions of self-regulation, teacher–child relationships and classroom climate. Early Childhood Research Quarterly. Advance online publication. doi:10.1016/j.ecresq.2015.01.008

Wilks, D., Neto, F, & Mavrotelli, S. . (2015). Trait emotional intelligence, forgiveness and gratitude between Cape Verdean and Portuguese students. South African Journal of Psychology, 45, 93-101. Doi: 10.1177/0081246314546347

Neto, F., & Pinto, M. C. (2015). A cross-cultural investigation of satisfaction with sex life among emerging adults. Social Indicators Research, 120, 545-557. doi: 10.1007/s11205-014-0604-z

Neto, F. (2015). Predictors of loneliness among Portuguese youths from returned migrant families. Social Indicators Research, Advance online publication doi : 10.1007/s11205-015-0895-8

Viana, R., Viana, S., Neto. F., & Mascarenhas, T. (2015) Adaptation and validation of the King`s Health Questionnaire in Portuguese women with urinary incontinence. International Urogynecology Journal, Advance online publication doi: 10.1007/s00192-015-2628-6

Pepi, A., Alesi, M., Pecoraro, D., & Faria, L. (2015). Incremental-entity personal conceptions of intelligence and individuallism-collectivism in Italian students. Mediterranean Journal of Social Sciences, 6(1), 160-167

Costa, A. & Faria, L. (2015). The impact of Emotional Intelligence on academic achievement: A longitudinal study in Portuguese secondary school. Learning and Individual Differences, 37, 38-47. http://dx.doi.org/10.1016/j.lindif.2014.11.011

Matias, M.,& Fontaine, A.M. (2015). Coping with work and family: How do dual-earners interact? Scandinavian Journal of Psychology. Advance online publication. doi: 10.1111/sjop.12195

 

 
 
logos